Sjans
  • Items per categorie
    • Decoratie
      • Wanddecoratie
      • Beelden en Posturen
      • Glas en Aardewerk
      • Snuisterijen
    • Boeken, verzamelen
      • Boeken
      • Strips
      • Verzamelen
    • Muziek, DVD, Gaming
      • Muziek en Instrumenten
      • Dvd's, Films,...
      • Gaming
    • Speelgoed
    • Textiel, Handtassen, ...
      • Kleding
      • Handtassen
      • Schoenen
      • Accessoires
    • Sieraden
      • Juwelen
      • Horloges
      • Brillen
    • Koken en Tafelen
      • Kookgerei
      • Glaswerk
      • Servies
    • Fotografie, Sport, Vrije Tijd
      • Foto
      • Sport
      • Vrije Tijd
    • Elektra
      • Verlichting
      • Audio
      • Overige
    • Meubelen
    • Vervoermiddelen
  • Items per kringloopwinkel
    • Sjans Geel-West
    • Sjans Heist-op-den-Berg
    • Sjans Herentals
  • Afgelopen veilingen
    • Alle veilingen
    • Per categorie
      • Decoratie
      • Boeken, verzamelen
      • Muziek, DVD, Gaming
      • Speelgoed
      • Textiel, Handtassen, ...
      • Sieraden
      • Koken en Tafelen
      • Fotografie, Sport, Vrije Tijd
      • Elektra
      • Meubelen
      • Vervoermiddelen
    • Per kringloopwinkel
      • Sjans Geel-West
      • Sjans Heist-op-den-Berg
      • Sjans Herentals
  • Inloggen of registreren
  • Algemene informatie
    • Algemene vragen
    • Klantenservice
    • Deelnemende kringloopwinkels
    • Onze doelstelling
    • Algemene voorwaarden
    • Disclaimer & privacy
Images & content © Sjans

Algemene vragen

  • Home
  • vragen

Account

Hoe maak ik een account aan?
Klik in het menu op 'inloggen of registreren' en kies voor registreren. Vul vervolgens het registratieformulier in met de nodige gegevens, na verzending ontvang je op het ingegeven mailadres een mail waarin gevraagd wordt je mailadres en registratie te bevestigen. Eens dit gebeurd is kan je inloggen met je mailadres en gekozen paswoord, en meteen van start gaan met bieden op je favoriete items.
Ik ontving geen mail ter bevestiging van mijn registratie?
Even geduld, het kan even duren vooraleer je de bevestigingsmail ontvangt, dit hangt ondermeer af van jouw hostingprovider. Check zonodig ook even je spamfolder of de bevestigingsmail daar niet terechtkwam, en geef in dat geval ons afzendersadres het predikaat 'veilig'.
Mijn gegevens zijn gewijzigd, kan ik deze nog aanpassen?
Geen enkel probleem, log in met je bestaande gegevens, en ga naar je account. Daar kan je je gebruikersnaam, paswoord, mailadres enz steeds wijzigen en opslaan.
Het lukt mij niet om in te loggen?
Ben je zeker dat je met de juiste en actuele gegevens inlogt? Ben je zeker verbonden met het internet? Probeer met wat tussentijd opnieuw, als je zeker bent dat je niet kan inloggen met jouw gegevens kan je steeds contact opnemen met onze klantendienst op webshop@sjans.com, we kijken dan het gemelde na.
Kan ik mijn gebruiksnaam nog aanpassen?
Gezien jouw gebruikersnaam gekoppeld is aan je biedingen kan je deze niet zomaar wijzigen. Mocht dit om een verantwoorde reden toch aangewezen zijn kan je contact opnemen met onze klantendienst op webshop@sjans.com, we kijken dan het gemelde na.
Kan ik mijn account verwijderen?
Ja, maar enkel op aanvraag. Aangezien jouw account mogelijk nog gekoppeld is aan lopende biedingen of administratieve zaken, kan deze niet zomaar verwijderd worden. Mocht je dit wensen kan je contact opnemen met onze klantendienst op webshop@sjans.com, we kijken dan je vraag na, en zullen je account pas verwijderen als er zekerheid is dat dit niet meer gekoppeld is aan lopende of af te handelen veiling.

Bieden

Eenmalig bod uitbrengen
Via een eenmalig bod kan je (een keer of meermaals) een zelf gekozen bod plaatsen (volgens het aangegeven min. hoger bod) om op te bieden tegen andere bieders. Eens overboden maak je geen kans meer op winst, tenzij je beslist opnieuw hoger te bieden.
Automatisch bod uitbrengen
Door een automatisch, niet-zichtbaar maximum bod te plaatsen, zal telkens je overboden wordt ons systeem volautomatisch een minimum hoger bod plaatsen, tot je ingestelde maximum bod is bereikt. Het ingestelde maximum bod kan desgewenst later worden verhoogd.
Kan ik een uitgebracht bod nog intrekken?
Dit is in principe niet mogelijk, als je beslist een bod te plaatsen neem je deel aan een gezamenlijk biedproces waar op het eind de eerlijke en hoogste bieder het item verwerft. Enkel in uitzonderlijke omstandigheden en met opgave van een ernstige reden kan je contact opnemen met onze klantendienst op webshop@sjans.com, we kijken dan je vraag na.
Ik zie geen biedingen in realtime, of ik kan niet bieden
Pas nadat je u inlogt zie je de biedingen op een veiling in realtime verlopen, met oplopende prijzen. Zorg voor deelname aan een veiling ervoor dat je actief bent ingelogd. Hou er ook rekening mee dat als je lange tijd inactief bent op het platform, je automatisch wordt uitgelogd en niet meer kan bieden. Je kan met je account ook slechts eenmaal inloggen en deelnemen (dus niet meermaals met verschillende browsers of tabbladen).
Mijn toestel geeft een andere tijd aan dan de website?
Let op, de tijd die jouw toestel (pc of smartphone) lokaal aangeeft kan licht verschillen van de kloktijd van onze online server, die op neutrale en onafhankelijke wijze de veiling afsluit zodra de tijd is afgelopen.
Het lijkt er op alsof er steeds onmiddellijk een hoger tegenbod wordt geplaatst
Hou er rekening mee dat andere bieders een verborgen en automatisch maximum bod kunnen plaatsen. Daardoor zal het systeem volautomatisch mee opbieden volgens hun ingesteld maximum bod, en tot dit is bereikt. Als verschillende bieders een automatisch bod hebben geplaatst kan het bod daarmee snel de hoogte ingaan.

Afhandeling

Ik ben de hoogste bieder, hoe gebeurt de afhandeling?
Bij winst ontvang je een bevestigende mail waarin je alle info rond het item, eindprijs en afhaalpunt terugvindt. De mail bevat een knop waarmee je kan inloggen op je account, en waar de finale afhandeling plaatsvindt. Met keuze tussen afhaling of verzending (zo mogelijk voor het item), en instructies rond de betaling.
Ik won er ontving geen bevestigingsmail
Als je om onbekende reden de bevestigingsmail niet ontving (kijk voor de zekerheid je spamfolder na), kan je ook direct inloggen op je persoonlijke account, naast het gewonnen item zie je een knop waarmee je afhandeling bereikt, als je het item afhaalt kan je de webpagina rond de afhandeling afprinten en meebrengen naar het afhaalpunt.
Gewonnen item laten verzenden of afhalen en wat zijn de verzendkosten?
Zo het item verzendbaar is kan je bij de afhandeling aangeven dat je het wil laten opsturen (naar het vooraf ingegeven verzendadres), hieraan is een kleine verzendkost verbonden (€ 8,50 binnen België, € 18,00 voor buitenland). Kies je voor afhaling? Check dan de openingsuren van het desbetreffende afhaalpunt waardat het item zich bevindt. Je hebt maximaal 14 dagen de tijd om het item op te halen.
Kan ik mijn aankoop nog herroepen?
Er is inderdaad een herroepingstermijn van 14 dagen vanaf levering of ophaling. Meld dit schriftelijk aan de betrokken winkel en bied het item terug aan. Na nazicht of het item schadevrij is zal de aankoopsom worden terugbetaald. Zo dit meermaals voorvalt en onze goede werking verstoort houden wij ons het recht voor je account permanent te blokkeren (zie alg. voorwaarden).
Kan ik een factuur krijgen van mijn aankoop?
Als zelfstandige of onderneming kan je inderdaad op aanvraag een factuur bekomen, stuur daarvoor even een mail naar webshop@sjans.com.
Jouw vraag of antwoord niet gevonden? Contacteer ons.
Wij geloven in kansen...

unieke tweedehands stukken vinden & items nieuw leven schenken

Bij Sjans willen we iedereen kansen bieden. Kansen om unieke tweedehands stukken te vinden, maar ook om je herbruikbare spullen een nieuw leven te geven. Daarnaast bieden wij kansen aan zij die wat verder van de arbeidsmarkt staan. Door hen te laten werken in een veilige omgeving die goed voelt. Kortom, wat je bij ons vindt en ontdekt, da’s sjans!

bekijk onze video
Tweedehands, da's weeral Sjans
cookie policy  |  webdesign & development lason.be